Puust ja punaseks: kas kaerapiim on lehmapiimast tervislikum

Kaerapiim

FOTO: Shutterstock

Kaerapiim on kiirelt saanud üheks kõige populaarsemaks piima alternatiiviks üle terve maailma. 

Üha enam inimesi on otsustanud loomset päritolu toiduainete tarbimist vähendada või neist sootuks loobuda. Kuigi kaerapiim kõlab tervisliku alternatiivina, tuleb meeles pidada, et tegemist ei ole piimaga. Kaerapiima toitainete sisaldus on kordades väiksem kui tavalises lehmapiimas, kirjutab bodyandsoul.com.au.

Lehmapiim on heaks toitainete allikaks neile, kellel ei ole piimatalumatust. Piim sisaldab palju valke, mida on inimorganismil lihtne omastada. Lisaks leidub piimas hulga kasulikke mineraalaineid, nagu näiteks magneesium, kaltsium, kaalium ja fosfor, mis on kõik hädavajalikud inimorganismi normaalseks tööks. 

Kuid kaerapiimas ei leidu suuremat osa lehmapiimas leiduvatest toitainetest. Valgusisaldus on kaerapiimas madalam kui lehmapiimas. Kaerapiimas leiab kasulikke mineraalaineid ainult siis, kui need on sinna tehislikult juurde lisatud. Lisaks on kaerapiimal väga kõrge süsivesikute sisaldus. Ühes klaasis kaerapiimas on keskmiselt 30 grammi süsivesikuid.

Nende jaoks, kes peavad keskkonnamõju tähtsamaks toitainesisaldusest, tuleks tõsiselt kaaluda kaerapiima tarbimist. Kaerapiim on kordades keskkonnasõbralikum kui lehmapiim või teised piima alternatiivid.

Kuigi kaerapiim ei ole sama toitaineterikas kui tavaline piim, on siiski tegemist väga maitsva ja keskkonnasõbraliku piima alternatiiviga.