IKEA fenomeni taga on väga lihtne inimlik faktor

IKEA pood Lätis.

FOTO: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees/ Scanpix

Selgub, et IKEA fenomen ja koduomanike vaimustus Rootsi mööbligigandi toodangust põhineb ühel väga lihtsalt psühholoogilisel alustalal.

Isetegevus ja nokitsemine mängivad IKEA toodete puhul märkimisväärset rolli. IKEA mööblit kokku pannes võib kuluda terve pärastlõuna, halvimal juhul kogu päev.

Mööbli kokkupanek ning sellega kaasnev töö ja vaev panevad koduomanikke soetatud mööblit ning sisustustooteid oluliselt kõrgemalt hindama ning see ongi kuulus IKEA fenomen, mis köidab koduomanikke juba aastaid. 

Oleks sisustus ja mööblitükid juba kokku monteeritud, poleks inimeste vaimustus ilmselt pooltki nii suur, vahendab domino.com. Ise tehtud on ikka hästi tehtud, eks ole.

Populaarne

Tagasi üles