Nike

Kinnisvaramüüjad püüavad Eesti languses oleval turul palavikuliselt uusi müügivõtteid leiutada

Uusarendus Tallinnas.

FOTO: Mihkel Maripuu / EESTI MEEDIA/SCANPIX

Värsked kinnisvarauudised võtavad kokku eelmise kuu ja eelmise kvartali kinnisvaraturu trende. Numbrid näitavad üksmeelselt, et korteritehingute arv on vähenenud. 

See tähendab, et kinnisvaramüüjad peavad pöörama suuremat tähelepanu turundustegevusele, tõdes portaali KV.EE juhataja Tarvo Teslon.

Tallinna korterituru tehingute arv jäi 2018. aasta kolmandas kvartalis aastatagusele seitse-kaheksa protsenti alla. Kinnisvaramüüjaid pole aga eelmise aastaga võrreldes vähemaks jäänud. Pigem on senist kasvu toonud uute korterite pakkumiste arv suurenenud.

«Tõusval turul on lihtne müüa, kui uusi ostjaid järjest juurde tuleb ja tehingute arv kvartal kvartali järel kasvab. Müügikunsti valdamine muutub oluliseks siis, kui müüja poole pöörduvate klientide teenindamise asemel tuleb rõhk aktiivse müügi ja läbimõeldus turundustegevuse suunas pöörata,» nentis Tarvo Teslon.

On ümberlükkamatu fakt, et enamus kinnisvarahuvilisi pöördub otsingu tegemiseks esmajoones kinnisvaraportaali poole. Seega peab kinnisvarakuulutus portaalis olema atraktiivne ja piisavalt informatiivne, et võimalikus huvilises reaalne ostusoov tekitada.

Soovituste nimekiri kinnisvaramüüjale ei olegi üllataval kombel väga pikk. Alustama peab sellest, et kinnisvaraobjekti pakkumishind peaks vastama turu tasemele.

«Liiga kallis kuulutus jääb paljude pakkumiste olemasolul otsingu tulemustest välja ega jõuagi huvilise ekraanile,» rääkis Tarvo Teslon. «Otsingu tegija piirdub sageli esimese otsingutulemuste lehega. Ta ei pruugigi teisele tulemuste leheküljele alati jõuda.»

Teiseks peavad kuulutuse juures olema korralikud pildid. Pildid peavad andma selgelt aimdust kinnisvaraobjekti heakorrast ja planeeringust.

«Ära ei tohi unustada pilte trepikojast ja hoone välisvaadet. Kuulutusele aitab atraktiivsust luua panoraamvaade, mis võimaldab korteris ringi liikuda,» soovitas Tarvo Teslon. „On vana, kuid meenutamist vääriv klišee, et üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.“

Tänapäeval on pildid muutunud tekstist isegi olulisemaks. Siiski peab objekti kirjeldus olema asjakohane. Kõik oluline tuleb välja tuua.

«Objekti kirjeldus on üsna mõistlik liigendada osadeks, mis kirjeldavad müügiobjekti, hoonet ja ümbruskonda. Liigendatud teksti on lihtne lugeda ja see loob potentsiaalses ostjas hõlpsamalt arusaama, mida talle pakutakse. Usaldusväärsust loovat korrektset keelekasutust ja õigekirja ei tohi alahinnata,» soovitas Tarvo Teslon.

Hea kuulutus portaalis KV.EE siiski on alles müügimängu stardipunkt. Kui kuulutus pälvib huvilise tähelepanu, peab sellele järgnema usaldusväärne ja eesmärgipärane müügitöö. Teisisõnu peab müük muutuma agressiivsest ootamisest proaktiivseks tööks, kus algatus on kinnisvaramüüja käes. Vastasel korral on ostuhuvilisel pakkumiste ja müüjate paljusust arvestades väga lihtne otsustada ümber mõne alternatiivse ja ehk mugavama pakkumise kasuks.

««Kokkuvõtteks võib öelda, et tehingute arvu mõningane vähenemine võiks ehk olla positiivne tegur, mis paneb kinnisvaramüüjad otsima uusi ja innovatiivseid lahendusi. Kõik uus on hästi unustatud vana. Kinnisvara müügivõtete taasleidmine võiks aidata tuua uut kvaliteeti sellesse maailma,» loodab Tarvo Teslon.

Populaarne