Uhke mööbel ja kallid sisustuslahendused võivad müügiedule kriipsu peale tõmmata

Kristina Kostap
, kodustiil.postimees.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskmisest erilisem sisustusstiil peletab ostjad mõnikord eemale.
Keskmisest erilisem sisustusstiil peletab ostjad mõnikord eemale. Foto: Monkeybusiness Images / PantherMedia / Monkeybusiness Images/Scanpix

Luksuslikud lahendused ei pruugi iga kord võitu koju tuua - müügiedukusel saab määravaks kujunduse ja mööbli stiil, hetkemood ning alles siis tuleb mängu selle hind.

Müügihinna määramisel on üldiselt loomulikuks arvutusviisiks liita maa hind, maja ehituskulud ja sisekujundusse tehtud investeeringud kokku ning lisada sellele ajaline hinnatõus. 

Sageli juhtub aga nii, et keskmisest erilisem sisustusstiil peletab ostjad hoopis eemale. Lisaks võivad teatud lahendused ka kinnisvara müügihinnale korraliku hoobi anda.

«Tihtipeale soovivad ostjad 10+ aastat vanades majades teha enda maitsele vastava remondi, millega kaasneb ka uus sisekujundus ning seetõttu pole eelmise omaniku poolt eramusse investeeritud kallid materjalid ja lahendused huvipakkuvad,» rääkis Uus Maa OÜ maakler Kairi Vanem. Mis veelgi enam - need võivad uuele omanikule hoopis mure kaela tuua.

«Olen pikki aastaid tegelenud kallima hinnaklassi kinnisvara müügiga ning eriti just eramute puhul puutunud kokku probleemiga, kus sisekujundus on väga spetsiifilise stiili või kallite ehituslike siselahendustega. Loomulikult on igal majaomanikul õigus kujundada omale just meelepärane kodu, kuid raskused hakkavad tekkima siis, kui seda maja on vaja müüma hakata,» nentis Vanem.

Ole valmis hinnalangetuseks

Inimesed, kes alustavad maja ehitamisega ning kellel on plaanis panustada tavalisest enam omanäolisse sisekujundusse ja mööblisse, soovitab Vanem arvestada asjaoluga, et tõenäosus investeeritud raha samas summas tagasi saada väheneb iga järgneva aastaga.

Keskmisest veidi erineva või erilisema mööbli puhul tuleks seega kaaluda selle eraldi müümist. Tasub arvestada ka sellega, et momendil populaarsed sisustuslahendused ning modernsed mööblitükid ei pruugi 10 või 15 aasta pärast enam hinnas olla. Samuti tuleb olla paindlikum oma müügiootuste osas.

«Kahjuks ei ole harvad juhused, kus kinnisvaraomanikel on soov ideaalhinna osas kõvasti kivisse raiutud ja kompromisse ei olda vähemalt müügiprotsessi alguses nõus tegema. Aeg on näidanud, et just nende asjaolude tõttu jäävad turule paisatud objektid esialgu müümata ning hiljem saavad neist juba pikalt üleval «rippunud» objektid, mis jäävadki pikaks ajaks müügiportaalidesse seisma,» lisas Vanem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles