Pühendunud maakler otsib teinekord klienti või maa alt. Kas suure kogemustepagasi ja klientuuriga maakler suudab ikka kinnisvaraobjekti omanikust kallimalt edasi müüa?
Asjatundlik maakler on pigem investeering kui kulu
Eluruumi müügi puhul pole tähtsad mitte ainult müügi- ja turundusalased oskused, vaid ka juriidika, majanduspõhimõtete ja erinevate keelte valdamine. Eksimiskohti on oluliselt rohkem, kui inimesed oskaksid ette kujutada. Vead müügitöös ja vastava pädevuse puudumine võivad üldiselt osutuda arvatust oluliselt kallimaks.
Inimesed on maaklerteenuse osas tihtipeale skeptilised - tegemist on ju siiski ressursimahuka protsessiga. «Kui küsida nii, et kas tehinguhind ja protsessi kiirus sõltuvad müügi- ja turundustöö kvaliteedist, siis on vastus kindlasti jaatav,» leidis Sellit OÜ tegevjuht Tarmo Tamm. Hea kinnisvaramaakleri palkamine on mehe silmis pigem investeering kui asjatu kulu.
Ka LVM Kinnisvara juhatuse liige Ingmar Saksing leiab, et maakleri palkamisel saavutatakse tõenäoliselt parem müügitulemus kui seda üksinda tehes.
«Me kogume põhjaliku info kinnisvara kohta alates joonistest, faktidest, ajaloost, kuludest ja esitleme seda parimatest külgedest meie andmebaasis registreeritud ostjatele,» ütles Saksing.
Heal maakleril on ülevaade turul toimuvast
Kompetentne maakler teeb üldjuhul alati koostööd teiste maaklerite ning kinnisvarabüroodega. Samuti on tal välja kujunenud kindel kliendibaas ning ülevaade ja arusaam turul toimuvast. Lisaks oma klientide ootuste ja võimaluste tundma õppimisele, oskab asjatundlik maakler potentsiaalsed kliendid ka õige eluruumini suunata.
Uus Maa Kinnisvarabüroo maakler Remo Jõeorg on veendunud, et kõigele muule lisaks oskab väärt maakler ka eluruumi potentsiaali ja väärtust paremini edasi anda kui tavainimene.
«Kummal on suurem võimalus Kaia Kanepit tennises võita - kas minul, kes on kaks korda elus reketit käes hoidnud või Anett Kontaveitil,» esitab Jõeorg kokkuvõtteks ühe mõtlevapaneva küsimuse.
Peamised maakleri eelised omaniku ees:
- turul toimuvaga kursis olemine;
- kliendibaas ja koostöö teiste maakleritega;
- professionaalne turundus, pildid ja müügioskus;
- aeg, mida panna igapäevaselt objektiga tegelemise alla.