Kool algas: kuidas lapsi kõige valutumalt rutiiniga harjutada?

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Kooli algus.

FOTO: www.flickr.com

Kooliaasta alguse kõige põletavam probleem on tihti raske rutiiniga kohanemine. Mida teha, et see kogu perel lihtsamalt läheks? 

1. Piisavalt und

Hea ööuni on kõige alus. Kui pere ei puhka välja, ei tule ka korraliku kooliaastarutiini juurutamisest midagi välja. Arvesta uneaja puhul sellega, et näiteks seitsmeaastane laps vajab 9–11 tundi ööund.

2. Valmistu eelmisel õhtul

Püüa hommikusse jätta nii vähe asjatoimetusi kui võimalik. Eelmisel õhtul peaksid jõudma teha järgmist: 

  • Mõtle läbi ja planeeri, mis saab hommikusöögilauale.
  • Valige välja või lase välja valida riided, mis lapsed järgmisel päeval selga panevad. Mingi vanuseni tasuks laste valikud siiski üle kontrollida.
  • Lase lastel koolikott kokku panna. Ka selle sisu võid mingi vanuseni siiski üle kontrollida, et midagi olulist maha ei jääks. 

3. Ärka enne lapsi

See on oluline punkt, kui hommikurutiin alles juurutamisel on. Lastel on varase ärkamisega pärast pikka suvepuhkust palju raskem kohaneda kui sul, aita neil alguses sisse elada. Et laste päevarutiin sujuks, peab paigas olema sinu enda oma. Nii et ärka 15–30 minutit enne neid, käi pesemas, joo kohvi, tee seda, mis aitab sul hommikuti ärgata. 

4. Koosta lastele hommikukava

Selle kokkupanemisse võid ka lapsi kaasata, kindlasti tuleb seda neile enne kasutamist tutvustada ja selgitada. Levinud kava näeb välja selline: 

  • pese hambad
  • kammi juuksed
  • pese nägu
  • pane riidesse
  • söö hommikusöök
  • pane jalatsid jalga
  • seljakott selga
  • head aega!

Tähtis on, et lapsed saaksid aru, et tegemist on nende hommikuste ülesannetega, mida nad teevad enda jaoks, mitte vanemate rõõmuks. 

5. Jää rahulikuks

Oluline punkt rahulikeks hommikuteks on see, et ise rahulikuks jääksid. Lapsed tajuvad, kui sul on kiire ja oled närviline. Karjumise ja äkilisusega ei muuda sa hommikuid ja koolipäevi lastele kindlasti meeldivamaks, nii et kui näed, et hommikuti tekib probleeme sinu enda asjade organiseerimatuse pärast, vaata üle oma päevarutiin. Täpselt nagu lastele, peaksid ka endale õhtul valmis panema võimalikult palju järgmiseks päevaks vajalikke asju. 

6. Ära libastu nädalalõppudel

Kuigi sul tekib kahtlemata kiusatus nädalavahetusel kõigel minna lasta, magada, nagu und on, kaotada kaheks päevaks igasugune rutiin ja nii edasi, ei tasuks seda siiski teha. See muudab uue nädala alguse kordades raskemaks ja järgnevad viis päeva kuluvad taas rutiiniga kohanemiseks. Selline pidev kohanemine ja pausi pidamine väsitab lõpuks ära kogu pere. 

Tagasi üles