Värvinipid: milline seinavärv aitab halbade unenägude vastu?

Eelmise kodu magamistuba

FOTO: Kärt-Britt Kokk

Briti disainer Vanessa Arbuthnott jagab ajakirjas Elle Decor soovitusi, milline värv magamistuppa sobib ning kuidas värvid meie psüühikat mõjutavad.

Kuigi sinine ja kollane on tihti inimeste lemmikud, ei pruugi need sugugi magamistuppa kõige paremini sobida. Iseäranis kollane jagab meile energiat ja teravdab tähelepanu, kuid sunnib samal ajal ka liigselt ärkvele. Arvatakse, et lapsed nutavad kollases toas oluliselt rohkem, nii et kollane sobiks pigem kööki kui laste- või magamistuppa. Sinisega tuleks samuti ettevaatlik olla, seda kombineerida mõne soojema varjundiga, et sinine väga kõledat muljet ei jätaks.

Magamistoa ideaalvärv oleks hoops rahustav roheline - suur rahvalemmik on oliivroheline, tänavu kevadel teeb ilma mündiroheline. Arvatakse, et just roheliseks värvitud magamistuba võib aidata meil rahuneda ja vabastada halbadest unedest, kuid ettevaatust - liigne rohelus võib jällegi uniseks ja laisaks muuta. Magamistuppa sobivaks peetakse ka roosakaid toone, mis mõjuvad rahustavalt, ent ka siin on konks - liiga roosa magamistuba ei pruugi inimest just kõige täiskasvanumana näidata.

Oranž sünnitab tegutsemislusti ja positiivsust, sobib seega hästi elutoa seintele. Punane on küll sütitava kire värv, kuid võib mõjuda agressiivsena, mistap eluruumides seda väga suurel pinnal kasutada poleks soovitav. Lilla võib paista müstiline, ent suurel pinnal mõjuda ehk liialt melanhoolsena ja tekitada elanikes liigset kurvameelsust.