7 sisustusviga, mis hakkavad pikapeale närvidele käima

Träni täis riiulid.

FOTO: SCANPIX

Kodu sisustades võib mõni mõte ju alguses päris mõnus tunduda, kuid pika aja peale hakata närvidele käima, kirjutab ElleDecor.

1. Padjaklubi elutoas

Patju peab elutoas olema parasjagu, kuid mitte nii, et sohval istumiseks ruumi vaat et ei jäägi. Liigset träni täis kodu on uuringute kohaselt üks suurimaid stressitekitajad.

2. Segamini garderoobikapp

Segamini kapp arvatakse uuringute kohaselt samuti suurimate stressitekitajate hulka, nii et abiks on seal süsteemi loomine, näiteks korralike riiulite, korvide-kastide, riidepuude ja kingariiulite abiga. Vaata, et kõigele, kaasa arvatud jalanõud ja aksessuaarid, oleks kapis kindel koht!

3. Erinevad lauanõud

Nõud kipuvad ikka katki minema ja pole mõtet stressata, paigutades külaliste saabudes pidulauale katkiläinud komplektide erinevaid osi. Katsu leida komplekt, mille osad kokku sobivad, üksikud tassid-taldrikud anneta heategevuseks.

4. Kriiskavad värvid

Mürkroheline või erkoranž või pildilt tunduda superkena, kuid kui terve toa üle võõpad, võib see hakata väsitama. Kasuta neid pigem aktsendina tekstiilidel vms, ning võõpa seinad mõnd tagasihoidlikumat ja rahustavamat tooni. Näiteks sinisel öeldakse olevat vererõhku alandav ning rahustav toime - miks mitte valida magamistoa tarvis hallikkassinine vms. toon.

5. Erinevad mustrid

Et pilt toas väga kirjuks ei läheks, aitab 60-30-10 reegel: 60% toast peaks olema domineeriv muster, 30% toast võiks olla kujundatud teistsuguse mustriga ning kolmandale ehk aktsentmustrile jääb 10%.

6. Träni täis riiulid

Pole midagi stressirohkemat kui elu träni all lookas riiulite keskel. Paiguta riiulile nähtavale vaid mõned sisekujunduselemendid, nt. vaagen või mõni muu element, nii pääsevad need paremini mõjule, ja vaheta neid aeg-ajalt.

7. Ebamugav mööbel

Olgu diivan või taburet kui tahes äge, tema esmane ülesanne (kui just pole tegemist muuseumiga) on mugavalt istet pakkuda. Kui mööblitükki pole mugav kasutada, on mõistlik sellest stressitekitajast vabaneda.

Populaarne

Tagasi üles